10 TIPS BERUMAHTANGGA CARA RASULULLAH S.A.W.

Berikut adalah 10 tips untuk menjaga kemesraan dan mengekalkan sifat romantik pasangan yang dikompilasi daripada hadis-hadis dan riwayat yang menceritakan tentang kehidupan berumahtanga Rasulullah S.A.W.

1. Suami membukakan pintu untuk isterinya (kendaraan/rumah/dll)
Istilah yg cukup akrab di telinga kita yg katanya orang-orang moden ini. “Ladies First”. Ini sudah dilakukan Rasulullah S.A.W. sejak berabad-abad yang lalu, di saat kebudayaan lain di dunia menganggap wanita lebih rendah, bahkan diragukan statusnya sebagai “manusia”. Dari Anas, dia berkata : “Kemudian kami pergi menuju Madinah (dari Khaibar). Aku lihat Rasulullah S.A.W. menyediakan tempat duduk yang empuk dari kain di belakang beliau untuk Shafiyyah. Kemudian beliau duduk di samping untanya sambil menegakkan lutut beliau dan Shafiyyah meletakkan kakinya di atas lutut beliau sehingga dia bisa menaiki unta tersebut.” (HR Bukhari)

2. Mencium isteri ketika pergi dan datang
Sungguh hal yang romantis dan bisa menimbulkan rasa kasih sayang jika kita bisa membiasakan mencium isetri/suami ketika hendak berpergian atau baru pulang. Daripada ‘Aisyah r.a., bahawa “Rasulullah S.A.W. biasa mencium isterinya setelah wudhu’, kemudian beliau shalat dan tidak mengulangi wudhu’nya.”(HR ‘Abdurrazaq)

3. Makan/minum sepiring/segelas berdua
Dari Aisyah r.a., dia berkata : “Saya dahulu biasa makan his (sejenis bubur) bersama Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wassalam “ (HR. Bukhori dalam Adabul Mufrod)

Dari Aisyah r.a., dia berkata : Aku biasa minum dari gelas yang sama ketika haidh, lalu Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wassalam mengambil gelas tersebut dan meletakkan mulutnya di tempat aku meletakkan mulut, lalu beliau minum (HR Abdurrozaq dan Said bin Manshur, dan riwayat lain yang senada dari Muslim.)

Nabi S.A.W. pernah minum di gelas yang digunakan oleh Aisyah. Beliau juga pernah makan daging yang pernah digigit Aisyah.(HR Muslim No. 300) bahkan keberkahannya dijamin, diriwayatkan Abu Hurairah : “Makanan berdua cukup untuk tiga orang, makanan tiga orang cukup untuk empat orang.” ( HR Bukhori (5392) dan Muslim (2058))

4. Suami menyuapi isteri
Dari Saad bin Abi Waqosh r.a. berkata : Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wassalam bersabda : “ Dan sesungguhnya jika engkau memberikan nafkah, maka hal itu adalah sedekah, hingga suapan nasi yang engkau suapkan ke dalam mulut isterimu.” (HR Bukhori (VI/293) dan Muslim (V/71)

5. Berlemah lembut, melayani/menemani istri yang sedang sakit (memanjakan isteri sakit)Diriwayatkan oleh Aisyah r.a., Nabi S.A.W. adalah orang yang penyayang lagi lembut. Beliau orang yang paling lembut dan banyak menemani isterinya yang sedang mengadu atau sakit. (HR Bukhari No 4750, HR Muslim No 2770)

6. Bergurau senda dan membangkitkan kemesraan
Aisyah dan Saudah pernah saling melumuri muka dengan makanan. Nabi S.A.W. tertawa melihat mereka. (HR Nasai dengan isnad hasan) Dari Zaid bin Tsabit berkata tentang Rasulullah S.A.W.  suka bercanda dengan isterinya. (HR Bukhari)

7. Menyayangi isteri dan melayaninya dengan baik
Dari Abu Hurairah, dia berkata: Rasulullah S.A.W. bersabda : “Orang mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling baik akhlaknya, dan orang yang paling baik dia ntara kalian ialah yang paling baik terhadap isterinya.” (HR.Tirmidzi, Ibnu Hibban, hadits hasan shahih).

8. Memberikan hadiah kepada isteri
Dari Ummu Kaltsum binti Abu Salamah, dia berkata, “KetikaNabi S.A.W. menikah dengan Ummu Salamah, beliau bersabda kepadanya, Sesungguhnya aku pernah hendak memberi hadiah kepada Raja Najasyi sebuah pakaian berenda dan beberapa botol minyak kasturi, namun aku mengetahui ternyata Raja Najasyi telah meninggal dunia dan aku mengira hadiah itu akan dikembalikan. Jika hadiah itu memang dikembalikan kepadaku, aku akan memberikannya kepadamu.”

Dia (Ummu Kultsum) berkata, “Ternyata keadaan Raja Najasyi seperti yang disabdakan Rasulullah S.A.W., dan hadiah tersebut dikembalikan kepada beliau, lalu beliau memberikan kepada masing-masing isterinya satu botol minyak kasturi, sedang sisa minyak kasturi dan pakaian tersebut beliau berikan kepada Ummu Salamah.” (HR Ahmad)

9. Tetap romantis walaupun isteri sedang haid 
Haid, adalah sesuatu yg alamiah bagi wanita. Berbeda dg pandangan kaum yahudi, yang menganggap wanita haid adalah najis besar dan tidak boleh didekati. Ketika Aisyah sedang haid, Nabi S.A.W. pernah membangunkannya, beliau lalu tidur dipangkuannya dan membaca quran (HR Bukhari no 7945)

10. Mengajak isteri makan di luar
Mungkin kebanyakan kita, lebih suka pergi bersama teman-teman, meninggalkan isteri di rumah. Nah yang ini mungkin biasa, saya suka ajak isteri “dating”! Ini mampu membangkitkan romantisme berdua. Menikmati lingkungan di sekitar. Anas mengatakan bahawa tetangga Rasulullah S.A.W. – seorang Persia–pintar sekali membuat masakan gulai.

Pada suatu hari dia membuatkan masakan gulai yang enak untuk Rasulullah S.A.W. Lalu dia datang menemui Rasulullah S.A.W. untuk mengundang makan beliau. Beliau bertanya : “Bagaimana dengan ini? (maksudnya Aisyah).” Orang itu menjawab : “Tidak.” Rasulullah S.A.W. berkata : “(Kalau begitu) aku juga tidak mahu.” Orang itu kembali mengundang Rasulullah S.A.W. Rasulullah S.A.W.

bertanya : “Bagaimana dengan ini?” Orang itu menjawab : “Tidak.” Rasulullah kembali berkata : “Kalau begitu, aku juga tidak mahu.” Kemudian, orang itu kembali mengundang Rasulullah S.A.W. dan Rasulullah S.A.W. kembali bertanya : “Bagaimana dengan ini?” Pada yang ketiga kalinya ini orang Persia itu mengatakan: “Ya.” Akhirnya mereka bangun dan segera berangkat ke rumah laki-laki itu. (HR Muslim)

sumber:pingje

Advertisements

Kepenatan Jejas Aktiviti Seks Wanita

Kepala pening memikirkan kerja yang perlu diselesaikan. Di pejabat fail-fail penting menimbun di atas meja, di rumah pula anak-anak merengek minta perhatian. Ada yang ingin makan, minta dipantau kerja sekolah dan macam-macam lagi.
Menjelang sahaja waktu malam, suami pula minta dibelai dan dimanja sedangkan diri keletihan lantaran seharian bekerja. Esok, masih banyak lagi kerja-kerja yang patut diselesaikan sedangkan rehat yang diinginkan ‘diambil’ sedikit waktunya oleh suami yang setia merangkul tubuh isteri di sebelahnya.
Sudah tentu perasaan bercampur-baur. Kata orang hendak diluah mati bapak, ditelan pula mati emak. Jadi, apakah cara terbaik mengatasinya?

Beri Penerangan Yang Jelas
Sebaiknya jelaskan pada suami bahawa anda betul-betul penat. Jelaskan dengan nada yang paling lembut agar suami tidak tersinggung. Ketahuilah, suami yang baik pasti memahami dan menghormati kata-kata tersebut. jadi, berdoalah agar suami menerimanya dengan hati yang terbuka.

Ekspresikan Kepenatan Anda
Sekiranya suami masih berkeras untuk berintimasi dengan anda sekalipun telah dijelaskan sebabnya maka ekspresikan kata-kata dengan wajah penuh kasihan bahawa anda benar-benar kepenatan.

Bagaimanapun, tidak menjadi satu kesalahan sekiranya meluangkan sepuluh ke lima belas minit untuk melayan kerenah nakalnya. Sudah pasti selepas itu dia akan lebih menghormati dan menghargai masa sepuluh minit yang anda korbankan itu.

Susulkan Penolakan Dengan Kasih Sayang
Ingat. Sekali-sekali jangan menolak permintaan suami dengan suara atau perlakuan yang kasar. Gunakan cara diplomasi atau bisikkan ke telinganya bahawa anda terlalu letih dan ingin berehat. Selepas itu, hadiahkannya dengan kucupan hangat penuh pengertian agar suami sedia bertolak ansur. Sudah pasti ada sedikit belas di hatinya lantas menangguhkan ‘acara’ pada malam itu ke malam berikutnya.

Berikan Sedikit Syarat
Jika suami mengajak anda berintimasi sebaik pulang dari kerja maka kenakan syarat padanya. Pertama, anda bebas dari memasak dan kedua di waktu malamnya anda ingin tidur lebih awal tanpa gangguan. Biarpun anak menangis di waktu itu maka suamilah yang perlu tanganinya. Apabila dia bersetuju dengan syarat yang diberi maka bolehlah diteruskan niat itu sebaik mungkin. Kesimpulannya, penting untuk bekerjasama agar masing-masing merasa seronoknya hubungan berkeluarga.

Suami Bantu Urus Rumah
Digalakkan melakukan hubungan kelamin setiap malam sekiranya suami berbesar hati membantu menguruskan kerja-kerja rumah. Mungkin sekadar membasuh pinggan dan menyapu di ruang tamu, itu sudah cukup meringankan bebanan yang ditanggung isteri. Secara tidak langsung, penat yang dirasai sedikit terubat dengan usaha yang suami tunjukkan. Maka penat bukan lagi alasan untuk menolak permintaan suami sewaktu berada di atas ranjang.

Tolak Dengan Lembut
Seandainya anda betul-betul penat tetapi suami mahu melakukan hubungan seks maka sebaiknya tolak perlahan-lahan tangannya seraya berkata bahawa anda tak mampu beraksi di malam itu. Isyarat serta bahasa tubuh yang ditunjukkan perlu dilakukan dengan lembut. Sebaiknya jangan sampai suami tersinggung kerana mereka boleh dikategorikan sebagai individu yang sensitif.

sumber:mingguan wanita

12 Tips untuk mengandungkan isteri

1. 30 – 60 minit sebelum bersetubuh, pergi kencing dan bersihkan faraj dengan air sirih atau air garam buku ( garam asli ).

2. Setelah habis bersetubuh, jangan bergerak atau bangun. Terus tidur atau sekurang-kurangnya baring 30 – 60 minit, untuk memberi ruang kepada sperma untuk berenang-renang ketepian terus ke hujung fallopian tube dengan lajunya.

3. Jangan sekali-kali cuci faraj selepas bersetubuh.

4. Lakukan persetubuhan sekerap mungkin.

5. Lakukan persetubuhan pada tarikh subur ( Hari ke 14 ) sekurang-kurangnya 6 pusingan.

6. Sebelum pancutan air mani, batang hendaklah betul-betul tegang dan masukkan batang sedalam mungkin pasak sedalam-dalamnya dan pancutlah air mani dengan laju.

7. Lakukan seks dengan gaya dan teknik ‘deep penetration’ antaranya ialah teknik dari belakang (doggy) bukan liwat, di mana wanita duduk melutut dan lelaki memasukkan batang dari arah belakang sambil menarik pinggang isteri rapat ke arahnya. Teknik ini sangat sesuai jika si suami mempunyai batang kontot.

8. Menggunakan Teknik Tok Janggut, diasaskan dari cerita Musang Berjanggut yang mana teknik ini memerlukan kedua kaki wanita kengkang ke atas dan masukkan batang yang betul-betul tegang keras padu dan mantap terus ke faraj dari arah depan.

9. Menggunakan Teknik Che Siti Wan Kembang, teknik berasal dari Kuala Krai Kelantan ini terbukti berkesan dengan jumlah statistik mendapat anak yang ramai yang mana konsep adalah dengan melapik bantal di bawah punggung perempuan. Teknik Puteri Saadong dan lain-lain gaya yang difikirkan batang dapat menusuk terus rapat ke hujung rahim.

” Kebanyakan skill ini ada dah semulajadi kat awek Kelantan dan anda tak perlu susah nak cerita banyak pada mereka sebab semuanya tersedia pakej lengkap jika isteri anda orang Kelantan ”

10. Mana-mana gaya dan teknik yang menyakitkan isteri hendaklah diketepikan dan tukarkan dengan teknik-teknik lain.

11. Selepas pancutan air mani, kekalkan batang ke dalam faraj beberapa ketika sehingga batang kecut sepenuhnya tak bermaya lagi nak main atau sehingga faraj mengecut kembali.

12. [Tambahan] Berdoa la banyak2 kepada Allah, supaya dipercepatkan dpt zuriat.

sumber:Tips mengandung

 

Tanda-tanda seseorang itu masih gadis lagi

1. DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan hubungan seksual, licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

2. HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. kalau tak percaya, cuba lihat hujung hidung anak gadis, merahkan.? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallahualam..

3. MATA

Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati….. Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantik ke, seksi ke, menghairahkan ke, dan lain-lain. Selalunya kita memandang wanita cantik hanya dibahagian luar saja, tapi bahagian dalamnya sudah rosak, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak, cubalah tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata di samping warna hitam di bawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut (berkeriput).

4. BUAH DADA

Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti bahawa gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit daripada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambung jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum pernah kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambung-lambung bererti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana faktor semulajadi (alami) memang berbeza.

5. GARIS TAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang menyerupai retak), bukan kerana disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia (alergiC), bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnanya pucat tidak merah, jika dipicit terus ia menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus dibahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat tapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sekejap kira-kira satu minit. bila disaat mengenggam terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah diserahkan pada lelaki lain.

Cuba pegang erat jari kelingkingnya kira-kira satu minit, kemudian lepaskan. tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf sajalah, kemungkinan ia sudah tidak suci lagi. Tetapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. nampaknya masih suci. (Yang menguji adalah orang laki-laki) ..(Pakai Sarung tangan.. aurat nak kena jaga ( ^_^ )

6. JARI TAPAK TANGAN

Dengan jari-jari lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan. perempuan juga begitu. jari-jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah. terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramas-ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu di belai-belai dan di ramas-ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang memberi satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke daerah-daerah yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu sudah terbiasa disentuh atau tidak, Cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, ketika bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan berubah wajahnya, berkemungkinan besar dia masih suci. walaupun mungkin dia pernah berasmara (ringan-ringan), tapi mungkin belum sampai tertebuk daranya. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh kemudian dia nampak macam biasa saja dan tak mahu bersuara, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahualam..

7. PERUT

Peribahasa menyebut, biar pecah di perut jangan pecah di mulut. begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah daranya, pasti pecah perut. Bila seseorang gadis pernah melakukan hubungan sulit, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit.

8. RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya kelihatan rapi, segar dan tidak kasar. manakala gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat (kuyu).

9. BIBIR

Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak lebam dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah dicium akan nampak lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja, dan juga dapat mengubah bibirnya dimana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi boleh dilihat jika diperhatikan betul-betul.

10. FARAJ

Ini sudah tentu hanya akan diketahui setelah bernikah. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.

11. LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, ertinya perempuan itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan akibat dah tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. apabila gadis itu kerap keluar dengan lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil diliang romanya dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang dibulu roma nampak jelas di leher, ini juga bererti gadis itu selalu disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang, cuba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang ertinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah beranak….