sthrnnt - mengapa hidup,jika statik

“Facebook jalan yg sgt emotional dan tidak rasional”

Jarang bukak facebook dan tgk wall sampai habis, tiba2 hari ni tergerak buat sedemikian sambil meneman zaujah studi, cuba bayangkan kalau facebook dihamparkan disebuah jalan yg kosong, dan dipenuhi dengan status dan komen difacebook,

hehe, terfikir mcm penuh dengan perkara yg emosional, dan macam pasar, jual itu jual ini, tak puas hati itu tak puas hati ini,

diakhir jalan, ana terfikir, apa hasil yg terbina dan terjadi pada diri aku dihujung jalan?

Apa yg saya dapat?

Apa yg berlaku kepada cara saya berfikir?

Apa yg berlaku kepada cara saya melihat manusia lain?

Kesimpulan diakhir 2 perkara yang berlaku :

1. Tercabar persepsi terhadap manusia lain.

Secara jujur, saya jenis suka berkawan dan suka bersembang, malah saya suka bercakap, saya merasa puas dengan bersembang dengan ramai manusia.

Malah persepsi awal saya pada setiap manusia yang saya jumpa biasanya adalah “Mereka ini pasti ada perkara…

View original post 457 more words

Tinggalkan Jawapan

