3 SEBAB KENAPA LELAKI TIDAK TERTARIK PADA DIRI ANDA

Pernah tak anda terfikir kenapa lelaki tidak tertarik pada diri anda? Anda merasakan diri anda sudah cukup sempurna, segak, cantik, menawan, dan mempersona tetapi kenapa diri anda seperti kutub magnet yang sentiasa menjauhkan lelaki dari anda?

Mungkin persoalan ini yang menjadi tanda tanya pada diri anda selama ini. Anda tercari-cari apakah punca dan sebab kenapa ia terjadi sebegitu. Jangan risau. Artikel kami kali ini akan menjawab segala pertanyaan anda tadi.

Kurang keyakinan diri

Mungkin ya anda kata anda cantik, tetapi adakah anda yakin yang diri anda cantik? Bagaimana kalau ada seorang lelaki kutuk kata, “Macam ni cakap cantik? Muka banyak jerawat ada la! Dah la gemuk!”. Adakah anda akan tetap cakap diri anda cantik jugak?

Jika anda kata, “Ya!”, bagus! Kami sangat mengagumi keyakinan diri anda. Tetapi jika anda cakap “Tidak!”, sayangnya anda perlu mengubah perkataan itu dan berkata “Ya!” dan yakin cakap diri anda cantik.

Sesetengah lelaki saje nak test adakah anda ini yakin pada diri sendiri atau pun tidak. Jika anda cepat mengalah dan cepat down, mereka lagi suka mentertawakan anda. Mereka lagi suka mengejek dan memalukan diri anda.

Tetapi jika anda yakin pada diri sendiri, berkata “Ya!” walaupun dikutuk, mereka akan rasa tergugat. Mereka akan rasa kagum dengan keyakinan diri anda. “Aku dah kutuk cakap gemuk pun, dia masih cakap cantik? Giler ke ape?”

Argh..jangan peduli apa orang kata. Yang penting anda yakin pada diri anda sendiri. Abaikan je segala lalat, dan langau yang cuba melemahkan keyakinan diri anda.

Anda tidak cool

Owh…lelaki sangat tidak suka perempuan yang cepat marah, melenting dan merungut. Bagi lelaki ianya seperti anda ini seorang yang mengada-ngada dan gedik. Cerewet pun ye jugak.

Anda perlu bersikap matang dan lebih keperempuanan. Lelaki suka perempuan yang lemah lembut dan rilek sepanjang masa. Jangan kelam kabut. Anda seorang perempuan dan perlu nampak cool apabila berhadapan dengan lelaki.

Buat apa anda nak marah-marah di hadapan lelaki? Nak menunjukkan yang anda lagi hebat daripada mereka? Nak menunjukkan yang anda lebih dominan? Oh! Itu sangat menggugat ego seorang lelaki. Memang sah-sah lelaki akan menjauhkan diri dari anda. Bagi mereka, anda ini seorang yang poyo!

Penampilan diri yang tidak menarik

Ok anda mungkin seorang yang yakin pada diri sendiri, dan cool dalam perwatakan. Tetapi sayangnya penampilan diri anda tidak menarik. Pakaian anda compang camping, selekeh, dan tidak terurus.

Lelaki tidak berminat untuk mendekati perempuan yang tidak menjaga penampilan. Sedangkan diri sendiri tidak terjaga, bagaimana pula perempuan akan dapat menguruskan suami mereka nanti? Mungkin itu yang ditanya dalam hati seorang lelaki.

Semua orang inginkan pasangan yang cantik dan menarik. Jika anda sendiri pun tidak suka pada lelaki yang tidak menjaga penampilan, begitu juga dengan mereka.

Jadi hiasi diri anda dan tunjukkan yang anda mempunyai penampilan yang ceria, menarik dan terurus. Terutama sekali dari aspek pakaian. Mekap tak mekap, lelaki tak amik kisah sangat. Yang penting, pakaian yang dipakai itu memikat hati mereka. Dan tidak semestinya kena pakai seksi-seksa untuk memikat ye…

SUMBER:TENTANG CINTA

One thought on “3 SEBAB KENAPA LELAKI TIDAK TERTARIK PADA DIRI ANDA

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s